Més informació [ Detall d'activitat

 
1000800511   Univers Brossa. El potencial educatiu d'un poeta polièdric
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   15/2/2021 - 10/5/2021 (20 hores) de 17:30h a 20:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
  
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   “Univers Brossa. El potencial educatiu d’un poeta polièdric” és una activitat formativa que vol mostrar el conjunt de la producció del poeta amb la finalitat d’aprofundir en la globalitat de la seva obra i de fomentar el desenvolupament de projectes creatius i reflexius a l’aula.
A partir de diferents sessions de caràcter temàtic i experimental, els docents aniran articulant un projecte multidisciplinari que després podran desenvolupar a l’aula.
  
Objectius   •Endinsar-se en el món del poeta i explorar el seu univers creatiu.
•Identificar els diferents gèneres poètics de l’obra brossiana.
•Analitzar el mètode de treball de Joan Brossa.
•Eixamplar el significat de la paraula poesia.
•Potenciar la reflexió, la creativitat i el diàleg a partir de la poesia.
•Desenvolupar projectes transversals a l’aula a partir de l’imaginari brossià.
  
Continguts   •Sessió 1. Pels camins de Joan Brossa. Itinerari per Ciutat Vella
Sessió dedicada a presentar el poeta i a cartografiar la Barcelona de Joan Brossa a partir dels espais urbans en els quals va viure i treballar i també intervenir.
La sessió acabarà amb la definició d’una proposta per presentar Joan Brossa a l’aula d’una forma poc convencional.
•Sessió 2. Arbust Brossa. Visita a l’arxiu del poeta
La primera part de la sessió consistirà a descobrir l’arxiu personal del poeta, dipositat al MACBA, per conèixer el ventall ampli de documentació que guardava el poeta i per analitzar els processos creatius que seguia a l’hora de concebre poemes. A la segona part es realitzarà una pràctica per experimentar i activar els conceptes adquirits.
La sessió acabarà amb el plantejament d’una dinàmica a l’aula per desenvolupar processos creatius a partir de la poesia.
•Sessió 3. El poeta de la paraula i de la imatge
Taller creatiu a partir de la poesia de Joan Brossa en què es fusionarà el text, l’objecte i la imatge per donar lloc a un procés creatiu a partir del qual generar un poema escènic. Es farà ús de diferents formats i suports, relacionant objectes i paraules per tal de generar un territori fèrtil per imaginar, pensar i crear des de l’obra del poeta però amb el desig d’anar més enllà.
La sessió acabarà amb la conceptualització d’un taller a l’aula que eixampli els límits de la paraula “poesia”.
•Sessió 4. La quarta dimensió de Joan Brossa
Visionat de la pel·lícula “Foc al càntir”, el guió de la qual va ser escrit per Joan Brossa, i comentari i reflexió sobre algunes peces breus de teatre per debatre la visió que el poeta tenia en relació al teatre i el cinema.
La sessió acabarà amb la creació d’una acció performativa, a partir de la veu i del cos, a partir de la qual experimentaran amb les pràctiques escèniques.
Els continguts i les dinàmiques de les sessions poden ser modificats per tal d’adequar-se a la modalitat digital
  
Formador/a   Bàrbara Bayarri Viñas i Clara Barceló Samsó
  
Avaluació   L’avaluació de la formació constarà de dos parts:
•Participació activa a les sessions formatives.
•Presentació d’una unitat didàctica desenvolupada de forma no presencial a partir de l’aprenentatge adquirit durant la formació.

  
Requisits de  certificació   Per tal d’obtenir el certificat, cal haver assistit al 75% de les sessions presencial i presentar un projecte educatiu per desenvolupar a l’aula a partir de la formació rebuda.
  
E-mail   jbarnes@fundaciojoanbrossa.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent